Megalan Network Форуми: Истинския Ред Алерт - Megalan Network Форуми

Към съдържанието

  • (2 Страници) +
  • 1
  • 2
  • Не можеш да публикуваш нова тема
  • Не можеш да отговаряш в тази тема

Истинския Ред Алерт Втората световна война Оцени темата: ***** 3 Гласове

#1
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Наскоро изгледах с големи морални усилия и търпение един (пореден) 96-сериен документален за 2СВ. Това е било абсолютна касапница. Не знам дали има хора с влечение към историята сред вас, но ако някой знае нещо интересно за 2СВ ще съм му/и благодарен да сподели, защото това ми е една много любима (всъщност единствената любима) тема от историята.
За да дам тон - нека започнем с асовете при машините. И от двете страни е имало такива. Танковете-герои Т-34 v.s. Пантера ( http://en.wikipedia.org/wiki/T-34 , http://en.wikipedia....ki/Panther_tank ), самолетите-герои Ла-5ФН v.s. Месершмит 109Е ( http://en.wikipedia.org/wiki/La-5 , http://en.wikipedia.org/wiki/Me-109 ), щурмовите бомбардировачи-герои Ил-2 (наречен от немците "Черната смърт", заради удивителната си способност да оцелява) v.s. Ju-87 (наречен от съветите "Щуката", понеже е особено хищен, или "Цървуланкото", заради несгъваемия си колесник), ( http://en.wikipedia....i/Ilyushin_Il-2 , http://en.wikipedia.org/wiki/Ju-87 )...
И още много-много, в това число и образци на техника, каквито противника никога за целия период на войната не е успял да развие. Като например немските type VIIB и VIIC U-Boot-ове, които по техническо съвършенство за времето си нямат подтвърден аналог и до ден днешен.
По непотвърдени данни едва през 1963 година на американската подводница тип SS Stingray и се е отдало достигне дълбочина от 287 метра, дълбочина, която екипажа на U-99 ( http://en.wikipedia....ine_U-99_(1940) ) под командването на Ото Кречмер ( http://en.wikipedia....Otto_Kretschmer ) не само са достигнали, ужасно ранени, но са и изплували, след което потопяват още четири кораба с шест торпеда, едно от които не детонира поради технически причини. Друг пример за инженерно съвършенство са прочутите "Фау-2" балистични ракети - бащата и майката на балистичните междуконтинентални ракети и в днешни дни, разработени на ракетния полигон в Пенемюнде още през 1943-та година... От друга страна имаме знаменитите "Катюши", оръжието-градушка, което по своята жестокост и ефективност е стандарт и днес.

Надявам се да съм разпалил любопитството ви, в следващия пост ще пиша за хора, не за машини. За обикновените хора, които с живота и смъртта си са изнесли тази война, този истински ред алерт...
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#2
Потребителят е офлайн   LorD DemoniC 

  • Чист Шоп
  • Група: Потребители
  • Мнения: 5345
  • Регистрация: 07-януари 03
  • Пол:Male
  • Град:Самоков "Самел 90" АД
  • Интереси:Мнооо са
А валкирия гледа ли ?
0

#3
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Той излезе ли с хубаво качество вече? Бих го гледал, но аз някак си за по-истински неща от някаква холивудска продукция говоря. Опити за покушение срещу Хитлер е имало около 30тина, обаче на мен са ми по-интересни милионите, хвърлени и убити като кучета в тази война.

едит:
Има хубави филми наистина, например Hitler: rise of evil, Der Untergang, The enemy below, Enemy by the gates, В бой идут одни старики, A утрините тук са тихи, 290-минутния епос на Волфганг Петерсен (и любим мой филм) Das Boot, и още много много. Но като цяло избягвам игрални филми, защото както е известно историята се пише от победителите и, съвсем нормално е да е изопачена.

Особено много се прикрива и от двете страни мъката и трагедията на обикновения човек, умножена по милиони. На малко хора са известни някой факти, като например това, че до 1942 година немските подводничари са правили всичко възможно да помогнат на крушенците от торпилираните кораби, докато не се случва инцидента с британския транспортен кораб "Лакония", при който докато помагат на нещастните хорица се появява американски самолет, потопява подводницата с все екипаж и лодките с оцелели. След което, естествено адмирал Дьониц категорично забранява всякакви опити за "излишно рицарство" под опасност от разстрел на място. Почти никой не знае за сигурната смърт в която са хвърлени същите тези подводници след като британците измислят и вкарват в употреба радара с 9 сантиметрова вълна. От около 40000 немски подводничари през цялата война, 30000 намират смъртта си. 30000 семейства, 30000 трагедии. Почти никой не знае за геройството на съветския ас и два пъти герой на СССР Покришкин, който е свален от свои за пръв път, буквално прикривайки със самолета си свой колега. През 1942 година руснаците тайно тестват нов самолет Су-2. Толкова тайно, че дори и летците не знаят. Покришкин и звеното му попадат случайно на тези нови самолети, без опознавателни знаци и естествено ги нападат. Покришкин сваля един от самолетите, незнайно как разбира, че е руски, и виждайки, че звеното му яростно гони и останалите, спасява един от тях, с почти откъснат крак и още 2 куршума в гърдите.

И още много такива интересни истории има, ще се постарая да разкажа тук някой от тях.
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#4
Потребителят е офлайн   Slce 

  • soul healer
  • Група: Потребители
  • Мнения: 2924
  • Регистрация: 14-октомври 06
  • Пол:Female
  • Град:Alkmaar
Наскоро слушах за надпреварата в космоса, започнала с ракетите земя въздух още по време на WWII.
Като занесли на съветския екип една ФАУ, шефът (имена избягвам да помня) казал, аз не знам за какво става дума, трябва ни еди-кой-си. Еди кой-си си прекарвал забавно в лагер в Сибир по това време. След 4-5 часа го докарали със статут вече на част от изследователския екип.
А Сталин много почитал Иван Грозни - всички изтребвания на интелигенция са били съвсем планирани и по примера на Грозни /който има този прякор, тъй като е вършел множество "грозни" деяния/.

Като пишеш за техниката, напиши и за проекта Манхатън - на мен ми е интересно да чета, жалко, че забравям имената, но то май деянията са по-важни от конкретната личност/злодей/гений - whatever.

Браво за темата бтв имаше подобни, но не точно такива. :)
The most wasted of all days is the one during which we didn't laugh
0

#5
Потребителят е офлайн   LorD DemoniC 

  • Чист Шоп
  • Група: Потребители
  • Мнения: 5345
  • Регистрация: 07-януари 03
  • Пол:Male
  • Град:Самоков "Самел 90" АД
  • Интереси:Мнооо са
Кирка гледал съм ги ... изчел съм много по темата ... но историята се пише от победителите ... над 50 години по късно особено при текущата техническа еволюция гледам леко с насмешка над машините на онова време ...
0

#6
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Демоник, така си е, от днешна гледна точка изглеждат смешни, но навремето са спасявали животи. Търся в ютюб да намеря едно клипче, в което друг летец ас - Иван Кожедуб със сълзи на очи целува крилото на Ла-5 когато са свалени от въоръжение и нарязани за скрап, ама нещо не мога да го открия. Цитирам по памет " Ще ми я убият, господи... Тази великолепна, вярна птица, която толкова пъти ме е спасявала... единствено на майка си дължа своя живот повече, отколкото на моя мил "Лавочкин"..." Показателно е също, че (без да се омаловажават постиженията им) за никои други самолети ветераните не използват пълните имена на конструкторите им. Никой не казва "летял съм на Микоян, на Сухой, на Яковлев, на Илюшин"... Обаче всички без изключение наричат с носталгия и преклонение Ла-5, Ла-5ФН и Ла-7 - "Лавочкин".
Познай дали не са ги обичали искрено, познай и защо. И защо когато за пръв път са се появили, Луфтвафе е изпаднало в паника, а адмирал Гьоринг издава заповед "При среща със самолет без маслен радиатор под витлото и наклонена антена на мачтата в бой да НЕ се влиза!" Малко известен е и един друг факт - че същия този ас Кожедуб успява за пръв път с олекотен и форсиран вариант на Ла-7 да свали при вертикална атака първия в историята реактивен изтребител - Месершмит Ме-262Е, летящ с два пъти по-висока скорост от тази на витловия Лавочкин. Ако горепосочените не са доказателство за техническо съвършенство, не знам кое е.

Слънце, и за проекта "Манхатън" мога да кажа две думи, освен това което можеш да прочетеш тук http://en.wikipedia....nhattan_project . Начело с Джулиъс Опънхаймер и Енрико Ферми, до края на юли всички близо 150 хиляди души в този проект са вярвали твърдо, че атомната бомба се създава с чисто пропагандна цел. Сплашване. Само и единствено "напушеняка" Айнщайн е бил достатъчно далновиден, за да разбере, че (по днешни пари) 28 милиона долара и два строго засекретени и липсващи от картата военни града не се изсипват току така. И изпраща на президента Рузвелт три писма, забележителен от които е цитатът: "Ако вие наистина възнамерявате да пуснете този звяр от клетката, то вие ще постигнете две неща. Огромно престъпление срещу цивилизацията и пожар, който никой никога няма да може да потуши." Друг любопитен факт е че при първата детонация на атомно оръжие в Алмагордо, Ню Мексико, апаратурата за измерване е изцяло разрушена и данните за точния магнитут са изчислени от гения Ферми с помощта на... накъсани хартийки, отвяни от взривната вълна. Когато след няколко дни излезли експертизите на физиците се оказало, че чичо Ферми бъркал с 1 до 2 процента със своите накъсани хартийки и сметачна линийка...
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#7
Потребителят е офлайн   Desert Ant 

  • Александър Стоянов
  • Група: Технически отдел
  • Мнения: 709
  • Регистрация: 20-февруари 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:кабелистика и соц. автомобилистика :)
Няма как да гледаш с надсмешка на машините, било то танкове, подводници, кораби или самолети. Единствено последните са еволюирали. При танковете до сега едиственото ново е кумулативната броня и по-добрите бронебойни снаряди, електрониката не я броим - тя е вредна за всяка една военна машина.

Принципно от гледна точка на технологиите ВСВ2 е повратна точка за много от тях. Особено танковете. До преди нея се е мислело, че танка е за поддръжка на пехотата. През войната обаче немците и руснаците показват на света, че танковите дивизии са изключително оръжие действайки самостоятелно.

До Т-34 всички танкове за били като тухли четворки. Т-34-ката е първия танк с наклонена броня под ъгъл (сега това е стандарт при всички броирани машини), това му позволява ефективно подобряване на броневата защита на места с 100%. Всички модерни танкове са негови наследници, обуславя се нов клас - т.н. среден танк. До и по време на ВСВ2 е имало леки, средни и тежки танкове, сега има само средни или наречени още основен танк. Т-34 комбинира в себе си отлична бронезащита, огнева мощ, мобилност на добра цена!

За самолетите, т.н. щука, още преди войната е била морално остаряла. Въпреки това е притежавала едно отлично качество - възможност да пикира вертикално, без да ускорява. Това я прави основоположника на класа на т.н. щурмови самолети. Странната форма на крилата и до скоро беше забравена, обаче се оказва, че именно в нея е бъещето на щурмовите изтребители (справка СУ-37 Беркут)
МЕ262 пък е първия реактивен изтребител...

За флота - през ВСВ се ражда нов клас кораб - Самолетоносача. Той позволява и в днешно време якните да се правят на голяма работа на всякъде по света. От инжинерна гледна точка той е невероятно постижение, от гледна точка на военна машина не е нищо особено. Сега върши работа да се сплашват слаби държави и да се правят американски военни филми. Бтв, великия Нимиц е роден през 60-те.

ФАУ пъй са първите балистични ракети, макар от технологична гледна точка да нямат почти нищо общо с разработките на руснаците. Те все пак им дават интересна идея. Едно, че последните посещават космоса за пръв път, второ че благодарение на днешните стратегически ракети, всички днешни лидери се замислят доста преди да почнат да си мерят пишките.... не че пак не го правят.

Другото ново е атомната бомба, която пък променя стратегията на всяка бъдеща война тотално. Японците примерно изяждат 2 такива, а малко извествен факт е, че това се случва, не защото на чичко Сам му пука, колко точно пехота ще загуби (на никой никога не му пука за пехотата), а защото чичко Сталин идва от другата страна с много пехота, танкове и артилерия, като прегазва японците почти без жертви. Съществува реалната опаснтонст (за САЩ) Япония да стане част от СССР, и те им пускат бомбите. Така японците капитулират пред САЩ не пред СССР. Русия и Япония до ден днешен нямат пописан мирен договор - причината Курилските острови.
Скатертью, скатертью дифосген стелется
И забивается в ухо, нос и глаз.
Каждому, каждому в лучшее верится,
Но не у каждого есть противогаз.
0

#8
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Мравка, с последния ти абзац не мога да се съглася...
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#9
Потребителят е офлайн   Desert Ant 

  • Александър Стоянов
  • Група: Технически отдел
  • Мнения: 709
  • Регистрация: 20-февруари 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:кабелистика и соц. автомобилистика :)
Спорно е, така е. Обаче Американците преди да хвърлят бомбата си я тестват и върху тяхна си пехота, значи не им пука за загубите. Битката за Японие е за време. Ясно е било, че Сталин ще настъпи. Няколко милионна армия не може да се скрие. В действителност руснаците нахлуват точно между двете бомби - забавили са се. Факт е, че Курилските острови са руски, окупирани през ВСВ2. Още тогава започва студената война, неофициално.
Някой японски историци твърдят, че япония е капитулирала именно заради руснаците, а не заради бомбите. Те това е доста спорно, дори и аз не съм 100% съгласен

По интересен ми е въпроса, какво мислят японците, по-добре две атомни бомби или по-дорбре ЯССР ?
Скатертью, скатертью дифосген стелется
И забивается в ухо, нос и глаз.
Каждому, каждому в лучшее верится,
Но не у каждого есть противогаз.
0

#10
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male

Показване на мнениетоDesert Ant, в Mar 10 2009, 18:48, написа:

Спорно е, така е. Обаче Американците преди да хвърлят бомбата си я тестват и върху тяхна си пехота...

С това съм категорично несъглсен. Първата атомна бомба е взривена в пустинята на Ню Мексико, единствените живи видове са били овце. Не може да върви топ-сикрет проект и да умират хора същевременно. А договор за ненападение между Сталин и японския император има още от Май 1943 година...
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#11
Потребителят е офлайн   Desert Ant 

  • Александър Стоянов
  • Група: Технически отдел
  • Мнения: 709
  • Регистрация: 20-февруари 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:кабелистика и соц. автомобилистика :)
Договора, нищо не струва. То и Сталин и Хитлер имат такъв. А японците още през 39 си научават урока от Жуков.



п.с. За политика обаче не ми се говори, не я обичам. Дай да се върнем на машините.
Скатертью, скатертью дифосген стелется
И забивается в ухо, нос и глаз.
Каждому, каждому в лучшее верится,
Но не у каждого есть противогаз.
0

#12
Потребителят е офлайн   DiadoNiki 

  • Търсач на думи и Пастир на смисли
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1033
  • Регистрация: 12-февруари 07
  • Пол:Male
Това е един от най-пълните списъци на асовете от двете световни войни, по държави:
http://www.tgplanes.com/pilots.asp
Има и нашите асове!
Искам да отбележа съвсем накратко следното: начинът, по който са се отчитали от немска страна победите (т.е. свален самолет) е много по стриктен. Докато за немците победа се е приписвала само тогава, когато се е потвърждавала от двама и е била извършвана индивидуално (от един пилот, без помощ), съюзниците са отчитали победи с помощ (те обикновено са се били в огромно мнозинство - много срещу малко - обикновено пет до десет файтъра са нападали един Месершмит) и са я приписвали на този, за който са считали, че най е допринесъл.
Въпреки това, вижте таблицата на немските асове, сравнена с тази на асовете от други страни! Трябва да се признае, че немската авиационна школа е превъзхождала далеч школите на другите страни. Ще спомена само едно име - Рудел. Гнусен нацист по убеждения, но невероятен пилот на Щука и Fw 190 . Наричали са го "човекът-армия". Вижте какво е направил (забележете само бройката на унищожените от него танкове!!!!)

Цитат

During his career, Rudel flew over 2530 (around 400 of his sorties were flown in a Focke-Wulf 190 fighter plane during whichhe was credit with 11 air victories) missions and destroyed around 150 various artillery pieces, 519 tanks, around 1000 various vehicles, 70 landing crafts, 2 Lavochkin La-3 fighters, Il-2 Stormovik and sunk Battleship "Marat", 2 Cruisers and a Destroyer. Rudel was responsible for such huge damages to the Red Army that Joseph Stalin himself put a price of 100.000 rubles on his head.
- http://www.achtungpanzer.com/gen9.htm
На практика, бих казал, че през ВСВ, 1940-41 г. немците са имали най-боеспобната армия на всяко отделно ниво - от отделение до дивизия, която някога е съществувала на земята. Обаче това дяволско изчадие Хитлер, както и тази дяволска идеология, нацизма, унищожава не само тази армия, но и цяла Европа.

Ако обаче немците са били добри войници благодарение на невероятната организация, обучение и изключително добра подготовка на унтер-офицерите, онова, по което те са отстъпвали на едни други невероятни войници - руснаците - е ръкопашният бой. В ръкопашния бой и в боя от близко растояние, руснаците са били невероятно добри. Това се признава и от самите немци в Сталинград. Освен всичко друго, Хитлер е бил напълно луд дори и само поради това, че е тръгнал да покорява такава невероятна, могъща страна като Русия! Имайки предвид невероятното самоотрицание на руснаците, имам чувството, че те биха победили дори и само с ножове! Наистина, Русия е невероятна страна - никоя друга страна не може да изтърпи толкова и да победи! Русия може!!!

Ако четете руски, ето ви един линк към невероятно добри неща за ВСВ:
http://www.ostfront.ru/Bibliotek.html
От там ви препоръчвам да прочетете някой от мемоарите-дневници на войници и офицери!

От оръжията, моята слабост са танковете! Според мен танкът на ВСВ е Тигър 1- сложил съм негова снимка в темата за автомобилите :) Но по тази тема не искам да се отплесвам, че нямам време!
Но ако ме питате кое е собствено най-великото оръжие на ВСВ, то е ето това:
MG 42

Поклон пред всички невинни жертва на това безумие и тази касапница, наречена ВСВ!
Винаги трябва да се помни това!!!
0

#13
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
И все пак искам да наклоня тази тема към обикновения човек. Към Людмила Павличенко ( http://en.wikipedia....ila_Pavlichenko ), снайперистка, начаткала 300 немци, към Ото Кречмер ( http://en.wikipedia....Otto_Kretschmer ), подводничар, начаткал 50 кораба, към (вече ще си ги намирате самички) танкиста Ханс Райнер, който сам в горящ танк, за 15тина минути довършва 8 танка и ранява смъртно още 5, при десанта на Нормандия, след като е узнал от боен другар, че при последната бомбардировка над Дюселдорф жена му и 5-годишния му син Рудолф са загинали.
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#14
Потребителят е офлайн   Desert Ant 

  • Александър Стоянов
  • Група: Технически отдел
  • Мнения: 709
  • Регистрация: 20-февруари 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:кабелистика и соц. автомобилистика :)
Tигара е задънена улица. Скъп, бавен, твърде тежък, твърде сложен и ненадежден. Славата му е придобита предимно от западния фронт, просто днешните натовци освен с авиация не са имали с какво да го неутрализират. Едиснтвеното хубаво на тигъра е 88мм флак. Той е добър дефанзивен танк и много слаб офанзивен.
Пантерата е друга бира, макар и при разработването и простака Хитлер да се намесва и да избира по-лошия прототип, по идеологически причини (пантерата все пак е копие на т34, от двата разработени прототипа единия си е бил почти т34 с подобрения)

Грешката на немците с танковете е липсата на унификация, няма един с един еднакъв. За всеки танк са произвеждали различни детайли. Руснаците тук са ненадминати царе. Реално те ползват основно 2 платформи Т-34 и КВ. На базата на Т34 са: Т-34/76, (основно разликата м/у модификациите му е по купола), Т-34/85, СУ 76, СУ 85, СУ100. На базата на КВ - КВ1, КВ2, КВ1С, ИС1(КВ1/85), ИС2. ИСУ 152, СУ122 и други.



Най интересни всъщност са Щуката и Катюшата (БМ13). И двете стават "панически" оръжия. Щуката издавала специфичен виещ звук при пикиране, а немците, с цялата си наглост и слагат сирена, която усилва звука.
Немците от своя страна са умирали от страх, когато видят прожекторите на ЗИС-вете на отсрещния хълм. Воя на ракетите и мисълта, че не целят нищо определено, а просто изпепеляват .
Скатертью, скатертью дифосген стелется
И забивается в ухо, нос и глаз.
Каждому, каждому в лучшее верится,
Но не у каждого есть противогаз.
0

#15
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Мравка, грешката не само на Хитлер, но и на цялата немска военна индустрия през войната е била, че са произвели прекалено "енжинернати" танкове, самолети и.т.н. В техническо естество - перфектни, но ужасно сложни, скъпи и трудни за производство и поддръжка.

едит: Баща ми е бивш танкист, и ми е обяснявал за простотата на устройството и колко е важно това. Един и същи танк, Т-55, руски и полски по лиценз. Значи отзад зад куполата където е двигателя, отгоре е радиатора за охлаждането. Как са го направили поляците - с 4 гайки. Как са го направили руснаците - от двете страни панти с мощни пружини, от другата - две шлици, цитирам по памет - "Ти можеш ли да си представиш по време на бой да търсиш ключ да развиваш гайки, и колко време ще ти отнеме това? Ха сега си престави шлиците - риташ ги с кубинката и радиатора се отваря за половин секунда! А кажи ми кое е по-добро?"
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#16
Потребителят е офлайн   DiadoNiki 

  • Търсач на думи и Пастир на смисли
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1033
  • Регистрация: 12-февруари 07
  • Пол:Male
Момчета, баба ми е на 90 години и е преживяла бомбандировките на София. Разказвала ми е невероятни неща - шума от приближаващите самолетоносачи се е чувал, далеч преди да се покажат. Вой на сирени, бягство...Нямате представа какъв ужас е било! Ето снимки на София от това време:
http://photo-cult.co...lavrenov/p1.php

Нека си спомним за българските пилоти-герои, защитавали небето над София!!!
Ето един от тях:
http://bg.wikipedia....тър_Списаревски
http://www.bg-history.info/1203/Da-si-spom...a-istoriia.html
Поклон!!!
0

#17
Потребителят е офлайн   Desert Ant 

  • Александър Стоянов
  • Група: Технически отдел
  • Мнения: 709
  • Регистрация: 20-февруари 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:кабелистика и соц. автомобилистика :)
Да така е, написал съм го по-долу. Конкретно за Пантерата имах предвид неговата пряка намеса. Загубила е основното предимство на "танка майка" - елементарната конструкция и обслужване. Т-34 са ги правили дори на открито и често бойния им екипаж е бил от самите работници в завода...покрай който са се водили сражения.

За съжаление в дискусията за хората не мога да се включа, колкото и да чета по темата съм прост и имена не помня :)


п.с. Тая вечер ще гледам "Наказателен батальон" и утре ще споделим дали става.
Скатертью, скатертью дифосген стелется
И забивается в ухо, нос и глаз.
Каждому, каждому в лучшее верится,
Но не у каждого есть противогаз.
0

#18
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Щрафбат е як филм...

Дядо Ники, трагедията е била наистина голяма, ние имаме удивителната способност във всички световни конфликти да се присламчваме към губещата страна...
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

#19
Потребителят е офлайн   Desert Ant 

  • Александър Стоянов
  • Група: Технически отдел
  • Мнения: 709
  • Регистрация: 20-февруари 06
  • Пол:Male
  • Град:София
  • Интереси:кабелистика и соц. автомобилистика :)

Цитат

Дядо Ники, трагедията е била наистина голяма, ние имаме удивителната способност във всички световни конфликти да се присламчваме към губещата страна...



... и продължаваме в същия дух.
Скатертью, скатертью дифосген стелется
И забивается в ухо, нос и глаз.
Каждому, каждому в лучшее верится,
Но не у каждого есть противогаз.
0

#20
Потребителят е офлайн   kirka 

  • old school
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистрация: 14-януари 07
  • Пол:Male
Продължавам да пиша за истинските хора.

Алексе́й Петро́вич Маре́сьев, ( http://en.wikipedia.org/wiki/Maresiev ) послужил за прототип на знаменитата книга на Борис Полевой "Повест за истинския човек" който, без лъжа, свален от своя "Ишачок" (Магарето) дълбоко в немския тил е пълзял 18 дни с раздробени на парчета (и в последствие ампутирани заради гангрена) крака до фронта. Когато след безкрайни борби с бюрокрацията заради ампутирните си крака генерал Антон Семьонович Петровский му заявява: "Ще те свалят, дружок, а мен ще ме разстрелят... "Защо ти, стар глупак, си го пуснал?!?". И въпреки това аз виждам, че ти не си за БАО, (батальон за аеродрумно обслужване, механици в общи линии), обиди ми се значи? Ти си чистокръвен летец и това се вижда отдалече. Лети, дружок, имаш моето "Да"!" След това Алексей в своя Ла-5 сваля още 16 самолета... Нямам думи...
Качена снимка Качена снимка
I put a dollar once in a change machine. Nothing changed.
0

Сподели темата:


  • (2 Страници) +
  • 1
  • 2
  • Не можеш да публикуваш нова тема
  • Не можеш да отговаряш в тази тема

1 потребители четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни